Protejează-ți picioarele de bătături

Sănătatea picioarelor tale nu ar trebui să fie opțională. Sfaturile de mai jos sperăm să-ți fie de folos pentru a evita apariția bătăturilor și a problemelor circulatorii.

Statul foarte mult timp în picioare și eventual pe tocuri sau sedentarismul îți poate afecta sănătatea picioarelor, astfel că te poți confrunta atât cu senzația de picioare grele cât și cu apariția monturilor sau a bătăturilor ce în unele cazuri pot fi extrem de dureroase.

Pentru a evita aceste probleme iată care sunt cele mai bune incicații:

Schimbă-ți încălțămintea

Cu cât stai mai mult pe tocuri cu atât mai mari sunt șansele să te confrunți cu o deformare a picioarelor mai ales dacă ești predispus genetic la așa ceva.

Chiar și numărul kilogramelor te poate influența în felul acesta, astfel că trebuie să acorzi o atenție sporită alimentației tale pentru a putea ține sub control greutatea și în același timp să îi furnizezi și corpului toți nutrimenții de care are nevoie pentru a te menține sănătos.

În plus, o altă problemă a purtării tocurilor sau a unei perechi de pantofi incomozi este aceea că exerciță o presiune mai mare la nivelul coloanei lombare, aspect care în timp va favoriza apariția durerilor de spate.

Încearcă să îți schimbi încălțamintea astfel încât să te simți confortabil, să nu consumi alimente care să favorizeze apariția proceselor inflamatorii și aici ne referim la condimente, alimentele grase sau chiar și produsele de patiserie.

Masajul este necesar

În primul rând te va ajuta să te relaxezi, detensionând musculatura după o zi agitată de muncă.

Poți să ți-l faci singur pornind de la degetele picioarelor sau poți să apelezi la o mingie de tenis pe care să ții talpa piciorului și să o rulezi încet, vei detensiona talpa astfel. Sau poți să mergi într-un loc specializat și să beneficiezi de un masaj ca la carte.

Chiar dacă stai seara în cadă pentru câteva minte, acordă o atenție minuțioasă degetelor de a picioare și masează-le blând. Vei contribui în felul acesta la activarea și stimularea circulației sangvine și limfatice și astfel vei îmbunătăți atât aspectul cât și forma lor.

Igiena corespunzătoare

Nu este un moft, însă dacă vei începe ca măcar o zi pe săptămână să faci o baie cu ierburi aromate la picioare vei observa cum oboseala va dispărea, nu te vei mai confrunta cu transpirația excesivă a picioarelor( mai ales dacă alegi să ții picioarele în apă cu oțet de mere, sare de mare  sau o lingură de bicarbonat, astfel vei combate și eventualele ciuperci de la nivelul unghiilor).

Cele mai indicate plante în acest sens sunt mușețelul, levănțica, ambele având și proprietăți antiinflamatoare nu doar relaxante.

Pentru ca ritualul să fie complet îți recomandăm ca seara după baie să îți ții picioarele un pic mai sus decât poziția corpului și să apelezi la o cremă emoliantă de gălbenele pe care să o aplici mai ales în zonele predispuse la bătături.

Baie de picioare te va ajuta mai ales dacă faci parte din categoria persoanelor care aleargă mult toată ziua sau dacă ești predispus la a dezvolta afecțiuni la nivelul picioarelor.

Add Comment