Dormi mai mult ca să cântărești mai puțin

Ati fi crezut ca elementul cheie al „unui regim alimentar de vis” ar putea fi somnul?

Pe langa reducerea numarului de calorii si exercitiile fizice, somnul este important in lupta cu cresterea in greutate. Evident, daca dormiti, nu mai mancati. Dar este mai mult decatatat.

Studiile arata ca lipsa de somn mareste nivelul hormonului care stimuleaza apetitul si reduce nivelul hormonului care ii transmite creierului ca v-ati saturat. Asadar, persoanele somnoroase ar putea fi, de fapt, mai infometatedecat cele care sunt odihnite si au tendinta de a se refugia in mancare, in special alimente bogate in grasimi si carbohidrati.

Cei mai multiadulti ar trebui sa doarma cel putinsapte ore pe noapte, unele persoane avand nevoie chiar de noua ore, potrivit National Sleep Foundation. Dar intre serviciu, casa si copii, ce am putea face ca sa dormim mai mult?

Faceti miscare in mod regulat, dar cu cateva ore inainte de somn, ca sa aveti suficient timp de relaxare.

Creati un ritual de adormire de relaxare, faceti o baie sau ascultati muzica de relaxare.

Evitati, totusi, sa consumati alcool, pentru ca acesta ar putea sa va impiedice sa adormiti, o optiune mai buna ar fi o cana de ceai din ierburi.

Si faceti toate pregatirile necesare: Asigurati-va ca dormitorul este racoros, intunecat si confortabil, fara gadget-uri sau dispozitive electronice.

Acestea ar fi cateva exemple pentru o buna igiena a somnului, masuri care ar trebui sa va ajute sa adormiti mai repede si sa nu va treziti in timpul somnului.

Si nu uitati, daca va odihniti va veti simti mai bine pe parcursul zilei, si posibil, veti pierde si in greutate.